Zespół Szkolno – Przedszkolny z Jaroszowa po raz kolejny podjął działanie „dla dobra”. Tym razem chodziło o dobro naszej planety. W tym roku szkolnym - od kwietnia do czerwca - realizowany był Projekt Edukacyjny UNICEF „Klimat dla młodych”.
Zgodnie z założeniami projektu, w ramach jego realizacji, uczniowie pogłębili swoją wiedzę na temat klimatu i jego ochrony.
Dzieci i młodzież rozpoczęły swoją edukację od przypomnienia, znanych powszechnie zasad segregacji. Dowiedziały się, że prawidłowa segregacja daje możliwość ponownego wykorzystania ich, dzięki czemu możliwe jest zaoszczędzenie energii i zmniejszenie ilości odpadów.
Podczas realizacji projektu uczniowie uświadomili sobie istotę ponownego wykorzystania przedmiotów. Przypominając pojęcie recyklingu oraz poznając pojęcie upcyklingu. Dzięki temu stały się bardziej świadome swoich postaw ekologicznych.
Główny nacisk, podczas realizacji projektu, położony był na praktyczne działanie. Uczniowie poszukiwali w domach niewykorzystanych, bezużytecznych przedmiotów po to, aby stworzyć z nich produkty, które ponownie można wykorzystać. Kreatywność podczas dawania przedmiotom nowego życia zaskoczyła nie tylko nauczycieli, ale także samych twórców.
Nie wszystkie rzeczy muszą lądować w koszu. Może z nich powstać coś fajnego, nowego co pozwoli na ponowne użycie go.
Tak więc do tworzenia „czegoś” wykorzystywano stary sprzęt kuchenny, odzież, odpady papierowe w postaci różnorodnych rolek, butelki z tworzywa sztucznego, resztki paneli podłogowych i wiele innych.
W wyniku działań uczniowskich powstały pojemniki na kwiatki, podstawki pod telefon komórkowy, stojak na biżuterię, zabawki dla psa lub kota, pojemniki na długopisy, obrazki z motywem kwiatowym, a także gry integrujące zespół klasowy.
Na terenie szkoły zostały też zorganizowane akcje sprzątania najbliższej okolicy oraz wydarzenie związane z wymianą ubrań.
Oprócz działań kreatywnych i plenerowych uczniowie posiedli i zrozumieli niezbędną wiedzę o tym - jak młody człowiek może działać w obszarze ochrony środowiska i ekologii.